Tρία εργαστήρια για ηθοποιούς, σκηνοθέτες και σπουδαστές θεάτρου από το Acting And Directing Studio και το Νίκο Χατζηπαππά

00:44:13,07/26/2019
O σκηνοθέτης ηθοποιός Νίκος Χατζηπαπάς

O σκηνοθέτης ηθοποιός Νίκος Χατζηπαπάς

Τρία εργαστήρια για ηθοποιούς, σκηνοθέτες, σπουδαστές θεάτρου, ή κάποιους που θέλουν να σπουδάσουν θέατρο, χορευτές, επαγγελματίες και ανήσυχους ερασιτέχνες διοργανώνουν το Acting And Directing Studio και ο  σκηνοθέτης ηθοποιός Νίκος Χατζηπαπάς στο πλαίσιο των δράσεων για την περίοδο 2019 – 2020  στη Σχολή Παραστατικών Τεχνών – Στούντιο χορού Danzarin (Θεσσαλονίκης 17, 11851, Αθήνα,   τηλέφωνο με αριθμό κλήσης: 21.14.09. 77.41 www.danzarin.net ).

Τα εργαστήρια  αναφέρονται στις εξής θεματικές ενότητες:

– ΑΚΙΝΗΤΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ – BECKETT PROJECT

– ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΑΝΕΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ

– ΧΑΛΑΡΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ       

  Τι είναι το κάθε εργαστήριο

ΑΚΙΝΗΤΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ – BECKETT PROJECT

 «Από το τίποτα δε βγαίνει τίποτα και τίποτα δεν είναι πιο πραγματικό από το τίποτα»  Αλμπέρ Καμύ

 Το εργαστήριο απευθύνεται σε ηθοποιούς, σκηνοθέτες, σπουδαστές θεάτρου, ή κάποιους που θέλουν να σπουδάσουν θέατρο, χορευτές και ανήσυχους ερασιτέχνες. Έχει θέμα το σώμα στο έργο του Σάμουελ Μπέκετ. Οι συμμετέχοντες θα εργαστούν επάνω ατομικά ή συλλογικά, σε κείμενα του Σάμουελ Μπέκετ ως  ηθοποιοί ή και σκηνοθέτες. Στα κείμενα  κυριαρχεί η ακινησία, η δυσκολία κίνησης και  η  αδυναμία κίνησης. Τα αποτελέσματα του εργαστηρίου θα παρουσιαστούν στο τέλος  της θεατρικής περιόδου με την μορφή ενός «Φεστιβάλ Μπέκετ».  Θα δοθεί δίπλωμα συμμετοχής.

 «Στο έργο του Μπέκετ το σώμα όχι μόνο δίνεται τμηματικά στο θεατή,  αλλά και  διαβρωμένο από σκιές, καλυμμένο και εσώκλειστο, εκμηδενισμένο ή εξαφανισμένο. Το σώμα είναι στην πιο τυπική του,  έκδοση στερημένο από την ικανότητα της κίνησης.

Ο Μπέκετ δεν παίρνει ποτέ την ιδιότητα της κίνησης σα δεδομένη. Η ιδιότητα αυτή εκτίθεται ή εξερευνά τα χαρακτηριστικά μόνο σε σχέση με τη δυσκολία ή αδυναμία της κίνησης.

 Τα σώματα στους χαρακτήρες του Μπέκετ υπάρχουν πάντοτε σε μία κατάσταση στέρησης ή αρνητικότητας ανίκανα να είναι ορατά ή να κινηθούν ή να δουν. Κι όμως είναι ακριβώς αυτή η έλλειψη που δίνει στο σώμα την ύπαρξη του, την δραματική του, δύναμη και την πραγματικότητά  του, σαν υλικό δουλειάς για τη σκηνή. Το απόλυτα υγιές σώμα με τη  συμβατική ομορφιά της συμβατικής σκηνής δεν υπάρχει στην πραγματικότητα . Όπως στη ζωή έτσι και στο θέατρο του Μπέκετ το σώμα υπάρχει περισσότερο έντονα,  όταν αρχίζει να υποφέρει», γράφει ο Pierre Chabert στο κείμενο με τίτλο «Το Σώμα στο Θέατρο του Μπέκετ».

 Τη διδασκαλία θα πραγματοποιήσει   ο σκηνοθέτης- ηθοποιός Νίκος Χατζηπαπάς. Ισχύει   περιορισμένος αριθμός συμμετεχόντων,  οι οποίοι θα επιλεγούν  με βιογραφικό και ατομική συνέντευξη.

Διάρκεια σεμιναρίου  : 15 Οκτωβρίου 2019 –  16 Ιουνίου 2020

Οι συναντήσεις θα πραγματοποιούνται κατά τις ώρες  15:00 -18:00  της κάθε Τρίτης

Δίδακτρα: 50 ευρώ το μήνα, με προπληρωμένη συμμετοχή  40  ευρώ μηνιαίως.

 ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΑΝΕΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ

 «Πρώτα, υπάρχει η αρχή. Στην αρχή δεν υπήρχε τίποτα. Απόλυτο κενό, όχι απλός κενός χώρος. Δεν υπήρχε ούτε χώρος,  ούτε χρόνος,  γιατί αυτή συνέβη πριν από το χρόνο. Το Σύμπαν ήταν κενό και άμορφο» από το έργο «Η Δημιουργία» του  P.W. Atkins.

Το εργαστήριο αφορά νέους σκηνοθέτες ή επίδοξους σκηνοθέτες, ερασιτέχνες και επαγγελματίες,  αλλά και εκπαιδευτικούς, σπουδαστές θεάτρου.

 Θέμα: Η ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟ ΤΟ Α-Ω

Τι είναι σκηνοθεσία. Η σκηνοθεσία στο θέατρο σε όλα τα στάδια από την επιλογή του έργου ή την σύλληψη της ιδέας, την έρευνα και τη φάση της προεργασίας, όλα τα στάδια των δοκιμών, το χτίσιμο των ρόλων και το στήσιμο της παράστασης μέχρι και την παρουσίαση  στο κοινό.

 Το εργαστήριο θα έχει δύο φάσεις:

Στην πρώτη φάση θα μάθουν οι συμμετέχοντες τη  διαδικασία της  δόμησης μιας θεατρικής παράστασης σε όλα τα στάδια της.

Στη δεύτερη φάση θα «ανεβάσουν»  οι συμμετέχοντες μια ολοκληρωμένη παράσταση διαλέγοντας έργο – συνεργάτες από τους συμμετέχοντες. Θα επιλέξουν το θεατρικό είδος,  με το οποίο θέλουν να ασχοληθούν, το έργο ή θα γράψουν το έργο και όλοι θα περάσουν από όλα τα πόστα μιας  θεατρικής παραγωγής: Συντελεστών ή τεχνικών. Οι παραστάσεις, που θα ολοκληρωθούν,  θα παρουσιαστούν ενώπιον του κοινού. Θα δοθεί δίπλωμα συμμετοχής.

 Τη διδασκαλία θα πραγματοποιήσει   ο σκηνοθέτης- ηθοποιός Νίκος Χατζηπαπάς. Ισχύει   περιορισμένος αριθμός συμμετεχόντων,  οι οποίοι θα επιλεγούν  με βιογραφικό και ατομική συνέντευξη.

Διάρκεια σεμιναρίου  : 15 Οκτωβρίου 2019 –  16 Ιουνίου 2020

Οι συναντήσεις θα πραγματοποιούνται  κατά  τις ώρες 12:00 -15:00 της κάθε Κυριακής.

Δίδακτρα: 50 ευρώ το μήνα, με προπληρωμένη συμμετοχή  40  ευρώ μηνιαίως.

ΧΑΛΑΡΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

« ΑΜΛΕΤ:.. Γιατί και σ’ αυτόν ακόμη το χείμαρρο της τρικυμίας και της αντάρας του πάθους, πρέπει να αποκτήσετε και να κρατάτε κάποιο μέτρο, που θα του χαρίσει απαλότητα…». 

Tο εργαστήριο απευθύνεται σε ηθοποιούς, σπουδαστές θεάτρου, ή  κάποιους που θέλουν να σπουδάσουν θέατρο, καθώς επίσης και ανήσυχους ερασιτέχνες ηθοποιούς. Θέμα είναι  η  δημιουργία του ρόλου μέσω μίας βήμα με  βήμα χαλαρής, μη ανταγωνιστικής, προσέγγισης.

Τα μαθήματα θα πραγματοποιούνται καθ’ όλη την περίοδο από  τον Οκτώβριο του 2019 μέχρι και  τον Ιούνιο του  2020 στη Σχολή Παραστατικών Τεχνών και Studio Χορού Danzarin.

Μέσω σωματικών και νοητικών ασκήσεων θα υλοποιείται  η βιωματική δόμηση του χαρακτήρα. Ο ρόλος του χρόνου, της διαθεσιμότητας, της παρουσίας, της συμμετοχής και τα όρια της ελευθερίας του ηθοποιού. Ο ρόλος της νοητικής και σωματικής κατάστασης, ο ρόλος της αναπνοής, της συγκέντρωσης, καθώς  και της μνήμης των καταστάσεων.

Τα μαθήματα έχουν  θεωρητικό και πρακτικό χαρακτήρα. Θα πραγματοποιούνται πάντα στο πλαίσιο των ασκήσεων και των  θεατρικών κειμένων αναφοράς με στόχο την ουσιαστική προσέγγιση της τέχνης του ηθοποιού, καθώς και την καλλιέργεια των εκφραστικών μέσων του.

Στη συγκεκριμένη μέθοδο δεν αντιμετωπίζεται ο ηθοποιός ως πρόσθεση ξεχωριστών  μερών: Νόηση, σώμα, φωνή, αλλά ως ένα αδιαίρετο σύνολο, όπου το μέρος είναι άμεσα και αναπόσπαστα συνδεδεμένο με το όλον. Ως εκ τούτου η φωνή και η αναπνοή είναι άμεσα συνδεδεμένη με την κατάσταση του σώματος και το σώμα άμεσα συνδεδεμένο με την κατάσταση της νόησης.      Θα δοθεί δίπλωμα συμμετοχής.

Τη διδασκαλία θα πραγματοποιήσει   ο σκηνοθέτης- ηθοποιός Νίκος Χατζηπαπάς. Ισχύει   περιορισμένος αριθμός συμμετεχόντων,  οι οποίοι θα επιλεγούν  με βιογραφικό και ατομική συνέντευξη.

Διάρκεια σεμιναρίου  : 15 Οκτωβρίου 2019 –  16 Ιουνίου 2020

Οι συναντήσεις θα πραγματοποιούνται  κατά  τις ώρες 15:00 – 18:00 της κάθε Κυριακής.

Δίδακτρα: 50 ευρώ το μήνα, με προπληρωμένη συμμετοχή  40  ευρώ μηνιαίως.

Πληροφορίες προς τους ενδιαφερόμενους και τις ενδιαφερόμενες ή βιογραφικά αποστέλλονται στο email: nikoschatzipapas@gmail.com ή στο κινητό τηλέφωνο ++306989-430.054.

 Νίκος Χατζηπαπάς                                                            

Σπούδασε θέατρο, κινηματογράφο, σκηνογραφία, ενδυματολογία και γραφικές τέχνες. Το 1979 ίδρυσε την Εταιρεία Δωδεκανησιακού Θεάτρου. Το 1987 ίδρυσε το Μαγικό Θέατρο. Το 1996 ίδρυσε το Helix Action Theatre. Με παραστάσεις   έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή φεστιβάλ και Ευρωπαϊκές διοργανώσεις σε Μεγάλη Βρετανία, Πολωνία (Malta Festival), Λευκορωσία, Γαλλία, Ιταλία, Βουλγαρία, Σερβία, Κροατία, Κύπρο, Τουρκία, Αίγυπτο, Ινδία και Κίνα (31o Φεστιβάλ των Εθνών).

Την περίοδο 1991-1995 διετέλεσε διευθυντής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Ρόδου. Από το 1997 – 2000 συνεργάστηκε ως σκηνοθέτης στο Εθνικό Θέατρο. Διετέλεσε συνεργάτης της Πειραματικής Σκηνής της Τέχνης Θεσσαλονίκης και πολλών Περιφερειακών Θεάτρων. Από το 2009 διοργανώνει το Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου Δρόμου στην Αθήνα.

Έχει υλοποιήσει τα Ευρωπαϊκά προγράμματα Helidra (leader) και το πρόγραμμα Circus as way of life (partner). Σε φάση υλοποίησης βρίσκεται το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα «Μηχανή Caspar» (Leader). Εκπροσώπησε την Ελλάδα στο Πανευρωπαϊκό Νομαδικό Πανεπιστήμιο που πραγματοποιήθηκε το 2008 στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Θεάτρου του Aurillac στη Γαλλία.

Tο 2010 συμμετείχε ως προσκαλεσμένος στο Open Street International forum στο Fermo της Ιταλίας. Διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής της Υποψηφιότητας της Ρόδου (Α και Β φάση) για την Πολιτιστική Πρωτεύουσας της Ευρώπης 2021.

Από το 2014 – 2016 διετέλεσε Καλλιτεχνικός Διευθυντής και παραγωγός του Θεάτρου «Προσκήνιο». Από το 2015 διοργανώνει το Φεστιβάλ Θεάτρου Βαλίτσας. Έχει σκηνοθετήσει επάνω από εκατό έργα των Σαίξπηρ, Μπεν Τζόνσον, Κρίστοφερ Μάρλοου, Μολιέρου,  Κάρλο Γκολντόνι,  Άντον Τσέχωφ, Φ. Γκαρθία Λόρκα, Σάμουελ Μπέκετ, Μπεθ Χένλυ, Μισέλ Ντε Γκελντερόντ, Μάϊκλ Φρέϊν, Γιούκιο Μισίμα, Ούγκο Κλάους, Σλάβομιρ Μρόζεκ.  Αριστοφάνη, Αισχύλου, Καζαντζάκη, Θεοτοκά, Ζιώγα, Μάτεσι, Μποστ, Σκούρτη, Κεχαϊδη, Μουρσελά, Λυμπεράκη, Ευθυμιάδη, Δωριάδη, Μοντσελέζε, Χουρμούζη κι  άλλων.  Είναι μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών και του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου.

©Typologos.com 2019

1 Response

  1. ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΕΜΕΝΕΤΖΗ says:

    Καλησπέρα ενδιαφέρομαι για την ..Δεν ασχολούμαι επαγγελματικά με το θέατρο, μόνο ως θεατής. Έχω κατά καιρούς παρακολουθήσει σεμινάρια μικρής διάρκειας στην τέχνη της ηθοποιίας όμως με ενδιαφέρει η σκηνοθεσία επειδή τελευταία ασχολούμαι ως εκπαιδευτής ενηλίκων όπου το θέατρο πιστεύω ότι παίζει κύριο εκπαιδευτικό ρόλο. είμαι συνταξιούχος και το κάνω εθελοντικά άρα με περισσότερη όρεξη.Μπορώ να το παρακολουθήσω?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

3 × 2 =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.