Πανευρωπαϊκή πρεμιέρα για το «Narita Airport» στο Θέατρο 104 στις 10 Μαΐου 2019

17:18:05,05/05/2019
Poster Narita Airpot - Φωτογραφία:©Rodrigo Cortes

Το έργο έκανε παγκόσμια πρεμιέρα τον Νοέμβριο του 2010 στο Μεξικό σε παραγωγή του Εθνικού Κέντρου των Τεχνών και σε σκηνοθεσία του συγγραφέως. Φωτογραφία:©Rodrigo Cortes

Πανευρωπαϊκή πρεμιέρα του έργου «Narita Airport» του βραβευμένου Μεξικάνου δραματουργού και σκηνοθέτη Ramiro Torres de Miguel (μετάφραση του Luis Gómezbeck – σε σκηνοθεσία αμφοτέρων)  θα πραγματοποιηθεί στις  9.15 το βράδυ της Παρασκευής 10 Μαΐου 2019  στο Θέατρο 104 (Ευμολπιδών 41, Αθήνα, τηλέφωνα με αριθμούς κλήσης : 210 – 34.55.020 και 6978 – 234.835).

Το έργο θα παίζεται στις 9.15 το βράδυ κάθε Παρασκευής  και Σαββάτου. Το έργο έχει ενταχθεί στη συνεργασία του Open Air School και της Εταιρείας Πολιτισμού  «Σαΐτα»,  η οποία το ενέταξε στο πλάνο  για  τη θεατρική σαιζόν 2018 – 2019.  Χαρακτηριστικό είναι  ότι ο «Τυπολόγος» (www.typologos.com) είναι ένας  από τους χορηγούς επικοινωνίας της παράστασης.

Το έργο έκανε παγκόσμια πρεμιέρα τον  Νοέμβριο του 2010 στο Μεξικό σε παραγωγή του Εθνικού Κέντρου των Τεχνών και σε σκηνοθεσία του συγγραφέως. Το 2012 έκανε πρεμιέρα στην Ιαπωνία σε παραγωγή του Νέου Εθνικού Θεάτρου και της Πρεσβείας του Μεξικού στο Τόκυο, καθώς  και σε σκηνοθεσία της Τομόε Σάτο.

Εκδόθηκε, δε,  στη Γαλλία σε τρίγλωσση έκδοση (ισπανικά, γαλλικά, αγγλικά) από τον εκδοτικό οίκο «EdiLivre Classique»  και στην Ελλάδα σε δίγλωσση έκδοση (ελληνικά, ισπανικά) από τη «Librería Española Νικολόπουλος».

Η  υπόθεση του έργου

Narita Airport-©Rodrigo Cortes

Σε έναν τέτοιο χώρο, δίχως «δεσμούς» τα συναισθήματα μεγεθύνονται και οι πιθανότητες συμφιλίωσης μπορεί να είναι μεγάλες.Φωτογραφία:©Rodrigo Cortes

Πώς αντιδράς όταν είσαι υποχρεωμένος να βρίσκεσαι χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι σου, ζητώντας παράλληλα απαντήσεις από ανθρώπους, οι οποίοι  δεν υπάρχουν πια; Τρία πρόσωπα βρίσκονται στο αεροδρόμιο Narita  του Τόκυο.

Ο καθένας κουβαλά το δικό του, «φορτίο». Μια τεφροδόχος είναι το τέταρτο πρόσωπο.

Ο Βίκτωρας, ένας Έλληνας στα εικοσιπέντε του, ταξιδεύει με το Martin, ένα Μεξικάνο γύρω στα πενήντα του,  χρόνια και σύζυγο του πατέρα του, για να εκπληρώσουν την τελευταία επιθυμία του τελευταίου, καθώς  και να σκορπίσουν τις στάχτες του, στο Saporo.

Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους, στην αίθουσα αναμονής, αποκαλύπτονται διάφορες πτυχές της σχέσης του Βίκτωρα με τον πατέρα του, με τον πρώτο να κατηγορεί το Martin  για όλα τα δεινά του.

Η Μίκι, μια ξένη και εκκεντρική performer  γίνεται «αντίβαρο» στη σχέση των δύο ανδρών. Οι συνέπειες, όμως,  των αποκαλύψεων τι κατάληξη θα έχουν; Θα εκπληρωθεί η τελευταία επιθυμία του νεκρού;

«Το έργο το έγραψα εξ ολοκλήρου σε αεροπλάνα και αεροδρόμια. Ασχολείται με την εγκατάλειψη, την απόρριψη και την υποτίμηση των παιδιών από τους γονείς τους. Ασχολείται και με τη νέα μορφή οικογένειας (ομοφυλόφιλοι γονείς), χωρίς να δίδεται έμφαση –  όμως – στη σεξουαλικότητα των μελών της, αλλά στον τρόπο λειτουργίας ή δυσλειτουργίας της, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τις «συμβατικές».

Και γιατί σ’ ένα αεροδρόμιο; Επειδή ο χώρος του αεροδρομίου είναι ουδέτερος και σ’ έναν τέτοιο χώρο ήθελα να βρίσκονται δύο άνθρωποι που –παρόλο που γνωρίζονται και μοιράζονται καταστάσεις και συναισθήματα – υπό άλλες συνθήκες δεν θα είχαν βρεθεί μαζί, και μάλιστα όταν υπάρχει αμοιβαία αντιπάθεια.

Αυτή η αντιπάθεια δημιουργεί μια βαριά ατμόσφαιρα με ανταλλαγή λεκτικών και σωματικών χτυπημάτων. Μάρτυς της όλης κατάστασης είναι μια γυναίκα, που γίνεται «αντίβαρο» στο έργο (διαιτητής).

 Ήθελα, επίσης, ενώ όλα τα αεροδρόμια είναι παρόμοια σε όλο τον κόσμο, οι χαρακτήρες να βρίσκονται μακριά από τη βάση τους, να είναι ταλαιπωρημένοι από ένα πολύωρο ταξίδι, να είναι αποσυντονισμένοι από την επαφή με μια διαφορετική κουλτούρα.

Ακριβώς, όπως όταν μεταφέρεις ένα ζώο της ερήμου στη ζούγκλα και θα  πρέπει να προσαρμοστεί βίαια. Σε έναν τέτοιο χώρο, δίχως «δεσμούς» τα συναισθήματα μεγεθύνονται και οι πιθανότητες συμφιλίωσης μπορεί να είναι μεγάλες», σημειώνει ο Μεξικανός δραματουργός και σκηνοθέτης Ramiro Torres de Miguel.

Η Ταυτότητα της παράστασης

Μάρτυς της όλης κατάστασης είναι μια γυναίκα που γίνεται «αντίβαρο» στο έργο (διαιτητής). Φωτογραφία: Σωτηρία Ψαρού

Το κοινωνικό έργο «Narita Airport» έγραψε ο Ramiro Torres de Miguel και το μετέφρασε ο Luis Gómezbeck.

Τη φιλολογική επιμέλεια έκανε η Βίλη Ντουχάνη.

Το σκηνοθέτησαν οι Luis Gómezbeck και Ramiro Torres de Miguel.

Στη σκηνοθεσία και στην παραγωγή βοήθησε η Βιργινία Μιχαήλ, η οποία υλοποίησε και τον υπερτιτλισμό.

Την ενδυματολογία εμπνεύστηκε  η Ελένη Εξάρχου.

Τις κομμώσεις στυλιζάρισε το Hair Studio «Αγγελική & Νότης»

Τον ήχο σχεδίασε ο Yair López.

Τις σκηνές φωτογράφισε η Σωτηρία Ψαρού.

To spot της παράστασης παρήγαγε η Basement Productions

Το Video trailer «γύρισε» ο  Κωνσταντίνος Οικονόμου.

Τα γραφιστικά σχεδίασε ο  Rodrigo Cortés.

Τις εκτυπώσεις υλοποίησε η  Volcano Graphic.

Τις δημόσιες σχέσεις  πραγματοποιεί  η  Ράνια Παπαδοπούλου.

Η παράσταση υλοποιείται με την υποστήριξη των Fondation Déméter και Πολιτιστικού Συλλόγου «Αρδηττός».

Οι συντελεστές ευχαριστούν ειδικά τις κ.κ. Yelena Kondratova και Kayoko Tabata για την εκμάθηση των ρωσικών και γιαπωνέζικων,  αντίστοιχα.

Τους ρόλους ενσαρκώνουν οι ηθοποιοί:

Χάρης Χιώτης (Βίκτωρας), Ναταλί Τσάβεζ (Μίκι) και Luis Gómezbeck (Martin).

H πανευρωπαϊκή πρεμιέρα του έργου θα δοθεί στις 9.15 το βράδυ της  Παρασκευής 10 Μαΐου 2019 στο Θέατρο 104.

Οι παραστάσεις θα γίνουν στις 9.15 το βράδυ  κάθε Παρασκευής  και Σαββάτου  ( θα διαρκέσουν έως και την  31η Μαΐου 2019).

Το έργο διαρκεί 70 λεπτά

Οι τιμές των εισιτηρίων διαμορφώθηκαν στα  12 ευρώ (κανονικό), 8 ευρώ (μειωμένο), 5 ευρώ (ατέλειες).

Η προπώληση των  εισιτηρίων γίνεται από το:

 https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-104-black-box/narita-airport-the-play

Οι φιλότεχνοι μπορούν να  επωφεληθούν από την ειδική προσφορά προπώλησης μέσω του viva.gr, αγοράζοντας από δύο (ή και παραπάνω) εισιτήρια στην τιμή των 8 ευρώ

Η σελίδα της παράστασης στο facebook «φιλοξενείται» στην εξής ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://www.facebook.com/Narita-Airport-2077898308912856

Το Θέατρο 104 εδρεύει στην οδό Ευμολπιδών 41, στην Αθήνα (τηλέφωνα με αριθμούς κλήσης: 210 – 34.55.020 και 6978 –234.835).

©Typologos.com 2019

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

τρία × 5 =

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.