Έρωτος Ύβρις- Νίκος Τουλιάτος- 14 Οκτωβρίου στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

00:08:00,10/08/2019
Έρωτος Ύβριις- Φωτογραφία: Ράνια Παπαδοπούλου

Πόσα ακόμα θα δω, θα μάθω, θα αντικρύσω Δεν χωρά στην ζωή σαν το μέτρο χαθεί,η ευτυχία. Φωτογραφία: Ράνια Παπαδοπούλου

Οι απολογίες του Αγαμέμνονα, της  Αντιγόνης, της  Κασσάνδρας,  της Μήδειας και του Ορέστη σ’ ένα συμπόσιο στον Άδη παρουσιάζονται για 2η χρονιά μέσα από την παράσταση τύπου ρυθμοποιητικού θεάτρου  με τίτλο «Έρωτος ύβρις»,που σκηνοθέτησε ο Νίκος Τουλιάτος και «ανεβαίνει» από τις 9 το βράδυ της Δευτέρας 14 Οκτωβρίου 2019  για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων στο γκαράζ του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης  (Ι.Μ.Κ.) στην Αθήνα.

Η παράσταση έχει αποσπάσει ήδη το χειροκρότημα κοινού και κριτικών, ενώ θα «ανεβαίνει» στις 9 το βράδυ της κάθε Δευτέρας στο Ι.Μ.Κ.

Τα πέντε πρόσωπα από την αρχαία ελληνική τραγωδία απολογούνται για τις πράξεις τους,  σε ένα συμπόσιο στον Άδη, που τελείται εν είδη δικαστηρίου και επαναλαμβάνεται αέναα σαν τέλειος αξεδιάλυτος κύκλος.

Είναι  ήρωες, οι οποίοι έφτασαν στην ύβρη ορμώμενοι από το πάθος τους, για τον πλούτο και την εξουσία, το μεταφυσικό στοιχείο, το αντίθετο φύλο, την απονομή δικαιοσύνης ή την υπεράσπιση της τιμής. Αυτό το έπραξαν  άλλοτε καταπατώντας και άλλοτε χάνοντας την πίστη τους.

«Όταν ξεκινήσαμε να ετοιμάζουμε τα κείμενα για την παράσταση, μέσα από συζητήσεις και ανταλλαγή ιδεών, προέκυψαν οι μονόλογοι του έργου. Πήραμε, λοιπόν,  αυτή την πρώτη ύλη και βάση αυτής στήσαμε όλο το έργο.

Πήραμε τους μονολόγους των πέντε προσώπων, από διαφορετικά έργα του Αισχύλου, του Ευριπίδη κ.ά., για να δείξουμε και τη διαφορετική εκδοχή της ύβρεως. Με κάποια πρωτότυπα κείμενα που έγραψε η Άννα Μωραΐτου, η οποία συν τοις άλλοις μετέφρασε τους μονολόγους και τα χορικά, έφτιαξα ένα κολλάζ.

Προσπάθησα να είναι κάτι δια-δραστικό. Δηλαδή, να έχει και ρεαλιστικά στοιχεία – οι ήρωες κάθονται σε ένα τραπέζι, όπου τρώνε, πίνουν και μιλούν- αλλά υπάρχει και το επίπεδο της μυθοπλασίας, γιατί είναι μυθικά πρόσωπα κλπ.

 Αυτό σημαίνει ότι οι μονόλογοι σε κάποιες περιπτώσεις έχουν σπάσει. Από μονόλογοι έχουν γίνει διάλογοι. Κάποιος παρεμβαίνει, οι ήρωες απευθύνονται κάπου. Οπότε, έγινε μία τέτοια ρύθμιση των κειμένων, ώστε να προκύπτει ένα έργο, που να έχει αρχή, μέση και τέλος», εξηγεί ο σκηνοθέτης, Νίκος Τουλιάτος.

Η ταυτότητα της παράστασης

«Έρωτος Ύβρις» 

Μια παράσταση του Νίκου Τουλιάτου για ένα ρυθμοποιητικό θέατρο με την ομάδα «Ηχοποιοί»
 

Την επιλογή, σύνθεση , προσαρμογή των κειμένων  και τη  σκηνοθεσία υλοποίησε ο Νίκος Τουλιάτος.

Τα κείμενα απόδωσε η Άννα Μωραΐτου, η οποία έγραψε και τα αντίστοιχα πρωτότυπα.

Το σκηνοθέτη βοήθησε η  Ειρήνη Καπελώνη, η οποία οργάνωσε και την παραγωγή.

Την κίνηση δίδαξε ο  Φάνης Καφούσιας.

Τα Video «γύρισε» και τις  φωτογραφίες της παράστασης αποθανάτισε η Ράνια Παπαδοπούλου, η οποία έχει την επικοινωνία, καθώς και τις δημόσιες σχέσεις.

Τα κρουστά επί της σκηνής ρυθμικά αποδίδει ο Νίκος Τουλιάτος.

To φωτισμό σχεδίασε ο Δημήτρης Παππάς.

Το φροντιστήριο υλοποίησε ο Μάριος Τσουμάρης.

Την  παραγωγή της παράστασης υλοποίησε η Καλλιτεχνική Κοινότητα Πράξις.

Τους ρόλους ερμηνεύουν οι ηθοποιοί:

Νίκος Τουλιάτος (Αγαμέμνονας)

Σωτηρία Χρυσικοπούλου (Κασσάνδρα)

Άννα Μωραΐτου (Μήδεια)

 Ντίνος Βάρελης (Ορέστης)

Ιωάννα Δαρμή (Αντιγόνη)

 Αναστασία Μαλανδρενιώτη (Κορυφαίος Εισαγγελέας)

 Αλίκη Τσουκαλά (Κρίση)

 Γιοβάννα Χαλκιοπούλου (Ερινύα)

Μαρία Πλυτά, Ρένα Κουμπαρούλη, Θάνος Χατζόπουλος, Μυρσίνη Μορέλλι (ένορκοι)

Ειρήνη Καπελώνη και  Μάριος Τσουμάρης (Συνοδοί στον Άδη)

«Ευχαριστούμε πολύ το Χάρη Μητσιόπουλο για την ευγενική χορηγία των κοστουμιών της παράστασης», ανέφεραν οι συντελεστές της παράστασης.

Ημέρες και ώρες παραστάσεων

Η 70λεπτη παράσταση θα λαμβάνει χώρα στις 9 το βράδυ της κάθε Δευτέρας στο γκαράζ του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης  (Ι.Μ.Κ.). Η πρεμιέρα θα δοθεί τη Δευτέρα  14 Οκτωβρίου 2019.

 Τιμές εισιτηρίων

Το κανονικό εισιτήριο τιμάται στα 10 ευρώ. Το αντίστοιχο μειωμένο είναι στα 8 ευρώ.

Γνώμες Κριτικών

«Μια έντεχνη συρραφή αποσπασμάτων αρχαιοελληνικών κειμένων, στα οποία δινόταν χριστιανικός, αποκαλυπτικός χαρακτήρας…

Η παράσταση που σκηνοθέτησε ως ενορχηστρωτής ο Νίκος είναι εξίσου σπουδαία με το έργο, θα την έλεγα μονολεκτικά «κρουστή». Ένας εσωτερικά δονούμενος, περιδινούμενος αυτάρκης νεανικός θίασος, σφύζοντας από υγεία και ζωή, στην εκλεκτή, πρωτότυπη χορογραφία του Φάνη Καφούσια, αποδίδει εν πνεύματι και διανοία, μετατρέπει σε απτούς σωματικούς ρυθμούς, τους άπιαστους αλλιώς ιδεότυπους της ασώματης και ατέρμονης μουσικής του Νίκου…¨

Το επεισόδιο π.χ. της Κασσάνδρας, σύμμικτα παρμένο από Αισχύλο και από Ευριπίδη, δόθηκε ως ένα ενσώματο, ένυλο, άμεσα σπαρακτικό, σκηνικό κείμενο σώμα-δρώμενο, τέτοιο που ομολογώ ότι δεν έχω ξαναδεί…»,  σημείωσε ο  Λέανδρος Πολενάκης στην  εφημερίδα Αυγή.

«Για το συνολικό αποτέλεσμα, αρμόζουν θερμά συγχαρητήρια σε μια ομάδα η οποία δημιούργησε κάτι εντελώς νέο, το οποίο – όμως – ξαναζωντανεύει ήρωες τραγικούς με έναν εξίσου τραγικό, μα ταυτόχρονα μοντέρνο τρόπο. Οι ερμηνείες ήταν άξιες θαυμασμού, η κίνηση και η μουσική που γεννούσαν ήταν αποτέλεσμα άρτιου επαγγελματισμού και ταλέντου. Μπράβο ξανά!», ανάρτησε η Αγγελική Μπάτσου στην ιστοσελίδα  kallitexnes.gr.

©Typologos.com 2019

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.